مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال هزار و ۵۹۳ تقاضای مشاغل سخت و زیان آور شامل درخواست فردی یا گروهی کارگران و کارفرمایان در استان رسیدگی شده است.

عین الله کشاورز مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:از ابتدای امسال هزار و ۵۹۳ تقاضای مشاغل سخت و زیان آور شامل شامل ۶ هزار و ۷۷۴ عنوان شغلی در استان ثبت و رسیدگی شده است.

  کشاورز افزود: این درخواست‌ها  به صورت موردی توسط بازرسان کار بررسی و گزارش تخصصی آن‌ها برای کمیته‌های استانی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد درخواست نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد متقاضیان ۱۸ درصد و از نظر تعداد عنوان شغلی درخواستی ۷۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به رغم افزایش محسوس تعداد عناوین شغلی درخواستی در سال جاری با برنامه ریزی‌ها و تدابیر به عمل آمده و تامین نیروی انسانی لازم در دبیرخانه سخت و زیان آور استان، زمان رسیدگی به تمامی درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد به کمتر از دو هفته کاهش یافته و مشاهده نتایج نیز از طریق سایت qazvinsakht.ir باعث کاهش رفت و آمد و سردرگمی متقاضیان شده است.

وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۳۲ جلسه کمیته بدوی هر هفته دوشنبه‌ها به صورت منظم برگزار شده و به طور میانگین در هر جلسه بیش از ۵۰ درخواست و حدود ۲۳۰ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول افزود: از مجموع ۶ هزار و ۷۷۴ عنوان شغلی بررسی شده در کمیته بدوی حدود چهار هزار و ۹۲۳ عنوان شغلی مورد تایید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در هفت ماهه نخست سال جاری در جلسات کمیته تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان تعداد ۲۸۸ درخواست شامل درخواست فردی توسط کارگر و درخواست گروهی از طرف کارفرما ثبت شده است.

کشاورز ترک افزود: این درخواست‌ها شامل حدود هزار و ۱۰۰ عنوان شغلی است که نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته از نظر تعداد متقاضیان ۲۲ درصد و از نظر تعداد عنوان شغلی درخواستی ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: با استقرار سیستم بایگانی الکترونیکی، سرعت دسترسی به اسناد و مدارک به طرز چشمگیری افزایش یافته و باعث افزایش رضایت مراجعه کنندگان شده است.

در استان قزوین ۱۶ هزار کارگاه فعال مشمول قوانین کار وجود دارد که ۱۶۵ هزار کارگر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
با سلام با توجه به سخت و زیان اور بودن رشته پرستاری اما همچنان بیمه ها از بازنشستگی زودتر از موعد خوداری می نمایند
آخرین اخبار